چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟
نوشته شده توسط : adorn

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟ بیماریهایی که باعث خونریزی مقعد می شوند به چند قسم است، خونریزی در اثر سرطان معده، خونریزی در اثر زخم معده، خونریزی در اثر بواسیر، خونریزی در اثر اسهال خونی و خون ریزی در اثر  رکتوم.

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟

خونریزی مقعد در اثر سرطان معده

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟ در سرطان معده اغلب خونریزی وجود دارد و این نوع خونریزی زیاد نیست ولی به طور اتفاق می افتد که ممکن است گاهی مقدارش کم باشد که از راه معاینه و میکروسکوپیک می‌توان آن را تشخیص داد .

سرطان روده و روده بزرگ از بیماری هایی است که ممکن است با خونریزی همراه باشد البته در اینجا سایر علائم سرطان با این مرز یعنی خونریزی همراه نمی باشد.

خونریزی مقعد در اثر زخم معده

خونریزی مقعد در اثر زخم معده یا اثنا عشر زخم که در معده و روده اثناعشری پیدا میشود که  با خونریزی توام است و این مسئله باعث می‌شود که گاهی شخص به همان مرز خود که زخم معده باشد پی ببرد چون معمولا تمام وقت این خون از دهان بیرون نمی آید و مقداری از آن از طریق روده خارج می شود که در این موقع بیمار ملاحظه می‌کند که مزاج قهوه ای رنگ کارکرده از علایم زخم معده و روده اثنا عشری آن است که با سایر ناراحتی های قبلی بیمار ، خونریزی همراه است.

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟

چه بیماری هایی باعث خونریزی مقعد می شوند؟

خونریزی مقعد در اثر اسهال خونی

خونریزی همراه با زخم های کوچکی در جداره روده وجود دارد ولی معمولا آن خونریزی زیاد نیست علاوه بر خونریزی زورپیچ و عمل کردن به شکل بلغمی از مشخصات اسهال خونی است .اسهال خونی ممکن است به وسیله پارازیت مخصوصی به نام آمیب به دیسانتری یا میکروب های مشخص ایجاد شود که البته درمان اینها با هم فرق دارند.

خونریزی مقعد در اثر بواسیر و آبسه مقعدی

خونریزی در اثر بواسیر این گاهی با خونریزی از راه روده توام است. این خونریزی شکل مخصوصی دارد بدین معنی که همیشه قبل از اجابت مزاج ابتدا مقداری خون از روده خارج می شود معمولاً خون تازه قرمزرنگ و منعقد نشده است و گاهی ممکن است مقدار آن زیاد و یا کم باشد.

خونریزی مقعد در اثر رکتوم

خونریزی در اثر کندم( رکتوم ) نوعی از بیماری هایی است که با خونریزی توام است بدین معنی که همیشه پس از اجابت مزاج مقداری خون از مدفوع خارج می شود یا آنکه این خون همراه با مدفوع است بدین ترتیب خوب می توان تشخیص داد که این شکل خونریزی با خونریزی بواسیر فرق کلی دارد به طور کلی هرگاه در معده خونریزی شود این خون در محیط روده تقریبا نیمه زمین شده و به رنگ قهوه ای یا کاکائویی در می‌آید و حالت قرمزی خود را از دست میدهد این خونریزی ممکن است در اثر بیماری های فوق باشد علائم هر یک جداگانه شرح داده شد.

درمان بواسیر

درمان کیست مویی





:: برچسب‌ها: شفاکلینک،درمان بواسیر،درمان شقاق،درمانئکیست مویی،درمان واریس ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: